Honlap tippek
A honlapok hatékonyságáról itt olvashatsz bővebben. Ezen az oldalon konkrét javaslatokat találsz, mellyel még hatékonyabbá teheted leendő - vagy már meglévő - weboldalad.
Csak a tartalom?
Tapasztalataim szerint egy leendő honlaptulajdonosnak megvannak az elképzelései arról, hogyan nézzen ki, milyen legyen a színvilág, hány darab menüpont legyen, de nincs meg maga a tartalom (szöveg, képek). Valamiért mindenki úgy képzeli, hogy kell egy "kész" honlap amibe majd utólag - de még a publikálás előtt - feltölti a megfelelő menüpontokhoz a a megfelelő tartalmat.
Ezzel a megközelítéssel többek között az az egyik legnagyobb probléma, hogy így sokkal nehezebb, időigényesebb egy hatékony honlapot készíteni.
Ha időigényesebb, akkor költségesebb is!
Előbb a tartalom, aztán a honlap
Ha a tartalomhoz készítjük a honlapot, akkor megspórolod azt az időt amit a "keresőoptimalizálásra" fordítanál. Ráadásul ez nem kerül pénzedbe, ezért nem kell többet fizetned sem most sem később.
Tartalom, tartalom, tartalom
Ez egy közös munka, azaz TE is nagyban hozzájárulsz a leendő honlapod sikeréhez azzal, hogy a megfelelő tartalmakat eljuttatod nekem.
Sokkal rövidebb idő alatt lehet elérni jó eredményeket a Google találati listájában ha van egy koncepciód, pontosabban meghatározod, hogy miről szól az adott honlap. Alább a "Bemutatkozó oldal" példájánál jól látszik, hogy ha egy picit választékosabban fejezed ki magad, akkor egy sima bemutatkozás is teljesen más eredményt produkál.
Képek a weboldalra
Lehet képekkel is kifejezni, de a Google "olvas" tehát kell a szöveg, azaz maga a tartalom. A megfelelően feltöltött és jól megválasztott képek szintén fontosak és segítenek a jobb rangsor elérésében. Ez egy hosszabb fejezet ezért erről a Képek a weboldalon résznél olvashatsz bővebben.
Bemutatkozó oldal
Nézzünk példát egy "Bemutatkozásra". Sokan elfecsérlik az értékes <title> részt ami egyébként az oldal címe, egy semmitmondó "Bemutatkozás"-ra. (A <title> egy HTML tag, vagy elem. Ilyen és ehhez hasonló elemekből épül fel egy honlap.)
Képzeletbeli bútorasztalos
Tegyük fel, hogy egy asztalos mester egyedi bútorokat készít és ezt szeretné megosztani a nagyvilággal. Nyilván azért, hogy újabb és újabb vevőkre leljen, ezáltal biztosítva a folyamatos üzletmenetet, vállalkozása stabilitását. Ha valóban jó bútorokat készít, akkor egyrészt szájhagyomány útján is keresni fogják, így rögtön adódik, hogy a honlapján a neve is szerepeljen minél többször - címként, alcímként és a szövegben is - a bútor, vagy bútorkészítés fogalmakkal egy környezetben.
Rossz példa
Bemutatkozás
A szöveg alatta:
- Konyhabútor
- Hálószoba bútor
- Ülőgarnitúra
- Irodabútor
Itt jobb esetben már rögtön vannak képek, de a gyakoribb mikor az előző mondat így hangzik:
Jó példa
Egyedi bútorok készítése - Falcoló Bt.
A szöveg alatta tagolva (alcímekkel)
Már 1994-ben egyedi konyhabútorokat készítettünk. Később bővítettük palettánkat egyedi irodabútorok készítésével, sőt a hálószobákba és nappalikba is kínálunk kis szériás, vagy éppen teljesen egyedi bútorokat.
Falcoló Bt. az egyedi bútorok specialistája
* itt a jelzők ízlés szerint cserélhetőek az üzleti modell szerint
A Falcoló Bt. termékkínálata
- Konyhabútor
- Beépített konyhaszekrények egyedi méretben és stílusban. A Falcoló Bt. konyhabútorait úgy terveztük, hogy a mindennapi használat során is állják a sarat.
- Hálószobabútor
- Ágyak melyek az Ön ízlésvilágnak megfelelően egyedileg csak Önnek készülnek, hogy az alvással töltött idő a legkellemesebb legyen.
- Nappaliba
- Strapabíró de kényelmes ülőgarnitúrák több száz szövetmintánk alapján egyedi kivitelezésben.
- Irodabútor
- Az Ön irodájába az Ön elképzelései szerint, egyedi tárgyaló, valamint íróasztalok.
Egy-egy képre kattintva az adott típus aloldalára jutunk ahol további képekkel mutathatjuk be munkánk eredményét
Mindkettő egy-egy bemutatkozás, ugyanazt a céget, személyt, tevékenységet írja le, az utóbbi azonban mégis hasznosabb ha honlapról van szó. Nos, melyik a meggyőzőbb?